Som ett brev på posten

Det var väntat att den skulle komma, eftersom jag igår sprang mitt längsta pass på ett bra tag. Vad talar jag om? Träningsvärken och stelheten i kroppen. Jag kände redan av det igår kväll, att mina bena var stelare än normalt. Inte att det gjorde ont eller så, bara att de var just stela efter en högre ansträngning. Idag passade det därför utmärkt att göra veckans yogapass.

Jag följer fortfarande Adrienes True serie på youtube. Jag är nu inne på pass tre. Med den här takten kommer jag att ha gjort färdigt 30 dagars utmaningen i juli ungefär. Idag hette passet passande nog Stretch. Precis vad jag behövde. Nu när jag börjar springa längre igen, måste jag verkligen komma ihåg att stretcha efter löpningen. Det kan väl tänkas att jag glömde det igår… Men det är så tråkigt och egentligen vet jag inte om jag märker någon skillnad efteråt.

Som tur yogar jag en gång i veckan, men jag vet inte om det är tillräckligt. Eller jag vet att det inte är tillräckligt, men tja… Tidsbrist. Och att jag prioriterar annat just nu. Det är skönt med yoga, jag behöver det verkligen, men samtidigt vill jag inte annat än springa för tillfället. Svårt att få allting att gå ihop. Jag vill så mycket och helst allt genast. Jag är dålig på att kombinera pass. Jag vet att jag kunde yoga efter löpningen, men då har jag svårt att hitta lugnet. Styrketräningen vill jag inte heller tumma på, det är också ett skilt pass på en egen dag. Då blir det inte många dagar över, eftersom jag också vill springa fler dagar i veckan.

Hur gör du? Kombinerar du olika träningsformer i samma pass?

0

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *