Minns ni vad jag skrev igår? Att träning botar träningsvärk? Jag tar tillbaka mina ord idag. Herredumilde vad jag har träningsvärk idag. Inte i.o.f.s i vaderna mer, men ungefär överallt annat på kroppen. Armarna känns, axlarna, skulderbladen, för att inte tala om magen. Jag märkte av det redan igår när jag gjorde plankövningen. Att det blev jobbigt direkt och att kroppen inte var van vid rörelsen. Idag känns det i magen att den fick jobba igår. Det känns på ett sådant sätt att jag inte får skratta eftersom det gör för ont då. Jobbigt… Jag glömmer bort det och plötsligt blir jag påmind om hur ont det gör. Vad gjorde jag för träning med TRX banden igår egentligen? Jag som skulle ha fokus på ben, och så känns det ungefär överallt förutom i benen.

tar tillbaka mina ord

Bilden har inget samband med texten, men söt är hon

Det positiva med att det inte känns i benen, är att mina planerade löppass borde gå smidigt. Det är inte en kul känsla att springa på trötta ben. Löpningen blir seg och det känns som om jag inte alls tar mig framåt. Jag har inte ännu bestämt ifall jag ska springa veckans långpass imorgon eller på fredagen. Vädret verkar bli ungefär det samma båda dagarna och jag är ledig både torsdag och fredag. Det lutar mot att jag springer långpasset imorgon. Det räknar jag ändå som mitt viktigare pass och jag vill springa det på utvilade ben. Inte att jag sprang dagen innan långpasset, om än lugnt. Kanske jag ändå tar ut mig för hårt och sedan inte är så pigg som jag kunde ha varit till mitt långpass.

Hellre att jag springer långpasset imorgon och fredagens pass blir vad det blir. Kanske att jag har pigga ben då också och passet blir bra. Kanske har jag inte det, men jag springer i alla fall, men inte på bekostnad av kvaliteten på långpasset. Det låter vettigt tycker jag. Det är konstigt hur mycket klokare jag blir när jag är tvungen att formulera mina tankar i skrift och får se det svart på vitt 🙂 Långpass imorgon alltså är planen.

 

Dela gärna