Styrketräning på känsla

Idag avvek jag från mitt träningsprogram och körde istället styrketräning på känsla. Det är ett tag sedan jag gjorde styrketräning på känsla, jag har inte gjort det sedan jag började fokusera mer på styrkan den här hösten. Tidigare gjorde jag alltid på känsla, utan plan eller eftertanke. Jag slutade när jag blev trött och inte orkade fler repetitioner. Jag gjorde vad jag kände för och hade lust med. Resultaten uteblev kanske, motivationen var inte på topp, men jag gjorde det i alla fall.

Jag tycker att styrketräningen har blivit mycket roligare. Delvis för att jag har en plan och tanke bakom allt, men också delvis för att jag har blivit bättre. Det är kul att märka resultat och se hur jag utvecklas. Fortsätta jobba vidare i hopp om att bli ännu bättre.

styrketräning på känsla

Idag var jag inte speciellt sugen på träning, men jag visste att det är högst antagligen den enda möjligheten jag har till träning mer den här veckan. Julen är härlig, men betyder samtidigt långa, bråda dagar på jobbet. Plus att det är grejer som ska fixas hemma också inför julen. Tiden räcker inte alltid till allt.

Eftersom jag inte var sugen på träning, men ändå ville göra nåt, bestämde jag mig för att avvika från mitt vanliga styrkeprogram och bara göra vad jag känner för. All träning är bättre än ingen träning, och jag kunde göra så mycket eller lite jag ville. Jag behövde inte följa mitt träningsprogram, jag kunde ha lättare vikter och göra andra övningar än jag brukar.

På det här sättet blev det roligare igen. Jag fick fortfarande till ett bra träningspass, jag blev svettig och kunde ta ut mig, det var bara annorlunda. Dessutom är det säkert bara bra att träna varierat. Inte göra samma pass vecka ut och vecka in. Visst?! 🙂

1

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *