Etikettarkiv: resa

Snart snart snart

Om två veckor den här tiden borde jag vara på ett hotell vid Helsingfors flygfält. Väskan är förhoppningsvis packad med allt jag behöver, passet, visumet, biljetterna och allt är med. Jag är troligtvis nervös, förväntansfull, glad, trött… allt på en och samma gång.

Om två veckor åker nämligen vi på vår drömresa till Australien och Nya Zeeland! Som jag längtar! Jag kan knappt tro att det är sant, att jag ska få åka till mitt drömresmål 🙂

DSCF5275

0

Resplanen framskrider

I helgen har vi äntligen fått bokat och fixat lite mer inför vår kommande bröllopsresa i februari. Vi har nu bokat hotell för första etappen i Australien. Alltså det finns ju hur mycket som helst av välja mellan! Trots ivrigt jämförande på olika sidor som tripadvisor, så kan man ju aldrig vara säker på vad man får. Jag hoppas i alla fall att vårt hotell kommer att vara bra.

Egentligen har vi inte så stor skillnad var vi bor. Vi planerar inte att tillbringa alltför mycket tid vid hotellet utan satsar hellre pengar på annat. Som t.ex flygbiljetter till Nya Zeeland. Wohoo! Vi kommer att vara där i fem dagar. Gissa vem som är ivrig?!

Inte mamma då… Med tanke på jordbävningen som skedde där igår, så blev mamma direkt orolig. Är ni nu helt säkra på att ni vill fara dit? Joo mamma. Vi är nog helt säkra på att vi vill dit. Så som vi har planerat och längtat och funderat, så kommer vi inte att avboka resan bara för att det skedde en jordbävning tre månader innan. Det var kanske inte den bästa timingen att berätta om våra resplaner precis samma dag som det var jordbävning där.

Men det är inte dit vi skall resa. Vi ska nämligen till Auckland. Jag har suttit och kollat på en massa bilder och jag vill dit nu. Speciellt när jag ser ut genom fönstret här hemma och det bara är snöslask ute. Jag vill ligga på stranden, njuta av sol och värme och bara ta det lugnt.

Image result for auckland beautiful places

Snart snart!

0

Rätt gissat

Vi ska på bröllopsresa! Och håll i hatten nu….

1-14

Till Australien!

Så länge jag kan minnas har mitt drömresmål varit Australien. Alla (nå okej, inte alla, men många) skolprojekt man var tvungen att göra i olika ämnen handlade alltid om Australien för min del. Och nu ska jag dit. IIIIK! Fatta lyckan alltså!

I januari reser vi iväg på en två veckor lång semester till Australien. Planen är att börja resan i Sydney och sedan antagligen fara vidare till Nya Zealand. För det är hans drömresmål. Win-win liksom. Hittills har vi bara bokat flygbiljetter till Sydney och tillbaka. Vi har inget hotell ännu eller nå större planer på vad vi ska göra/se.

Men Australien alltså! Jag kommer antagligen att skriva mycket om det här på bloggen framöver. Bara så att ni vet…

0