Dagens tips

Alltså, man kan ju tycka att jag skulle ha lärt mig vid det här laget…. Söndagens löprunda blev kortare än planerat på grund av illamående av för mycket kaffe. Vad gör jag idag då innan planerade intervaller? Jo, dricker alltför mycket kaffe.

De två första intervallerna var kämpigast och jag var lite småsur på mig själv över att jag igen än gång gör det jobbigare för mig själv. Sedan lättade det som tur och jag kunde springa mina intervaller som planerat utan att ha kaffet i halsen.

Jag sprang 10 st 2 minuters intervaller idag med 1:30 vila mellan varje. De två första var som sagt jobbiga, men det gick bättre och snabbare för varje intervall som jag sprang. Skönt att känna att det finns lite tryck i benen till nästa veckas lopp. Jag kommer att skriva ett skilt inlägg om mina tankar inför loppet…

Dagens tips till er blir alltså att inte dricka kaffe inför intervaller!

2016-06-20 12.52.05

0

0 tankar kring ”Dagens tips

  1. Åsa

    Haha, jag skrattar lite, men förstår så väl! Över huvud taget är det oerhört obehagligt när mat eller dryck gör sig påmint när man springer. Rapa äckliga köttbullar, känna tacosmaken i munnen… Men kaffe kan ju också medföra den klassiska ”kaffedarren”. Men nu kanske du har lärt dig ändå?? 😉

    Svara

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *