Träningsplaner vecka 14

Förra veckan var en riktigt bra träningsvecka och jag vill fortsätta på samma sätt. Veckan avslutades med ett löppass på över tio kilometer och totalt blev det över 32 kilometer löpning förra veckan. Den här veckan siktar jag på att springa ungefär samma mängd, gärna lite längre, men får se hur tiden räcker till. Förra veckan var det ju påsk och jag var ledig då och hade mer tid för löpning. Det är visserligen påsk ännu idag, men idag kallar redan jobbet för min del.

planer vecka 14

Mina träningsplaner för vecka 14 ser ut så här:

Måndag: Löpning, lite snabbare pass
Tisdag: Yoga
Onsdag: Vila
Torsdag: Löpning, långpass ca 15 kilometer
Fredag: Styrketräning
Lördag: Vila
Söndag: Löpning, distanspass ca 10 kilometer

Måndagens och tisdagens pass är de som är mest osäkra. Jag får se hur benen känns efter en dag på jobbet idag. Vill jag springa snabbt när jag kommer hem från jobbet, eller kanske det passar bättre med ett lugnt yogapass? Yogar jag idag, springer jag antagligen imorgon istället… Resten av veckan känns ganska spikad, med tanke på hur jag jobbar. Förstås kan det alltid hända något oförutsägbart, men det kan det alltid.

Jag vill satsa på långpasset den här veckan. Det är det viktigaste passet varje vecka med tanke på kommande mål. Jag vill börja närma mig långpass upp mot 20 kilometer igen. Jag har som längst sprungit långpass på 14,5 kilometer och vill steppa upp längden nu. Sommaren närmar sig, även om det är svårt att tro när jag kollar ut genom fönstret. Det är nu som grundträningen måste göras ifall jag vill klara av sommarens stora mål. Plötsligt är det redan augusti, och raceday…

Kan du gissa vad jag ska springa i sommar?

 

0

4 tankar kring ”Träningsplaner vecka 14

    1. hopihopi Inläggsförfattare

      oooh, det har jag aldrig ens tänkt på, men nu väcktes en tanke inom mig 🙂

      Svara

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *