Förra veckan gick det sådär med mina träningsplaner. Jag gjorde upp en plan, men redan efter en dag hade jag ändrat den. Till sist blev det i alla fall en riktigt bra träningsvecka, med både långpass och intervaller. Därför tänkte jag nu igen göra upp en plan och förhoppningsvis få till en lika bra träningsvecka. Som vanligt är det viktigast för mig att få till långpasset. Därefter styrketräningen och det snabbare passet eller intervallerna. Jag gör min träningsplan så att de passen ska ha bästa möjliga förutsättningar att gå bra. Utvilad kropp. Tid. Bra energi.

Träningsplaner vecka 15:

Måndag: yoga, pass 18 i min serie på youtube
Tisdag: långpass löpning, upp mot 18 kilometer
Onsdag: enligt dagsform, löpning eller vila
Torsdag: beroende på onsdagen, löpning eller vila
Fredag: styrketräning
Lördag: vila
Söndag: löpning, snabbare tempo

Onsdagen och torsdagen är de dagar som känns mest osäkra. På onsdagen är jag nämligen ledig och har då tid på mig att springa. Samtidigt vet jag inte om jag vill springa efter tisdagens planerade långpass. Vilar jag på onsdagen, springer jag istället på torsdagen. Då jobbar jag och är i så fall tvungen att springa först efter jobbet på kvällen. Dessutom känns det som bortkastad tid att vara ledig en dag och inte träna. Vad gör man annars liksom? Och säg nu för tusan inte vårstäda 🙂 Nej!

Vad tränar du i veckan?

 

 

 

Dela gärna