Vad väljer jag för träning när jag har träningsvärk from hell från gårdagens styrketräning? Jo, jag väljer power yoga med Adriene med fokus på armar och core. Smart där Heidi. Verkligen. Två minuter in i passet skakar mina armar, svetten rinner, jag frustar och pustar och är nära att ge upp. Det var tungt idag, men känslan efteråt är oslagbar. När jag klarade av ett tungt corepass. Och träningsvärken är konstigt nog mindre efter passet.

träningsvärk from hell

Jag har slarvat med yogan och stretchen nu under juli. Det har inte blivit mycket och jag behöver det. Jag har gjort mina övningar jag fick av fysioterapeuten, men där har fokus legat på vader och vrister. Överkroppsstyrkan är ett skämt för tillfället och all cykling har inte heller gjort saken bättre. Hållningen blir som en ostbåge och axlarna och bröstrygg är stela. Vilket säkert till en del beror på svag core och att jag inte orkar hålla upp kroppen. Så, det är bra att träna det, kanske mindre bra att göra det dagen efter ett styrkepass. När träningsvärken redan är ett faktum.

Jag förstår inte hur träningsvärken kan vara så brutal idag. Jag tycker inte att gjorde något annorlunda igår. Övningarna var samma som jag gjort tidigare. Vikterna var ungefär de samma och repetitionerna likaså. Ändå är det träningsvärk from hell idag. Hela kroppen gör ont. Armar, ben, axlar, bröst, rumpa… Vad gjorde jag igår egentligen?

Jag har inte haft så här ont på länge. Det brukar jag få om jag inte tränat styrka, men jag har inte slarvat med den. Jag tycker jag gjort ett pass i veckan och det är vad jag brukar göra.

2