Hur gick det med träningsplaner 2016?

Den 6e januari skrev jag ett inlägg som hette Träningsplaner 2016. Där listade jag fyra saker jag ville göra/lära mig under 2016. Hur gick det?

1. Få styrketräningen till en rutin
Check på den. Jo då, jag vill nog påstå att jag tränar styrka en gång i veckan. Jag väljer inte alltid löpning utan kan faktiskt längta till ett riktigt tungt benpass.

2. Få in mera rörlighetsträning och yoga i vardagen
Nja, halvcheck på det. Jag är långt ifrån där jag vill vara med yogan, det gör jag sällan, okej aldrig då, men rörlighetsträning är jag bättre på att få in. Inte som riktiga träningspass, men lite här, lite där. Här finns det med andra ord mycket att förbättra inför 2017.

3. Lära mig simma frisim/crawl
Minusbetyg på den. Jag har simmat exakt en gång under 2016 och det var på min möhippa när jag blev tvingad i vattnet. Då var det ett dopp på två sekunder direkt från bastun och snabbt in igen. Så det räknas knappt. Har jag ens köpt en baddräkt att ha i simhallen? Nej…

4. Springa ett maraton
Nej det blev inget maraton i år. Det som jag hade planerat att springa och satsat på, fallerade på grund av sjukdom och inte tillräckligt med träning. Nästa år, då jäklar!

 

0

2 kommentarer

  1. Det är ju lite bra att ha check/halvcheck på två.
    Då finns det ju utvecklingspotential kvar! 😀

    Gott nytt!
    Kram M

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

© 2019 Hopihopi

Tema av Anders NorenUpp ↑