P 90 X med TRX

Där fick jag med många X i rubriken va?! Jag har tidigare skrivit om mitt trogna benprogram som jag gör när inspirationen tryter till att hitta på egna pass när jag ska träna styrka. Programmet heter legs and back och då vid back-delen är det pullups som gäller. Eller chins eller vad man nu vill kalla det. Jag har ingen stång/räcke att göra pullups i, men vi kan i alla fall låtsas att jag hade kunnat göra dem, hade jag bara haft rätt utrustning.

Jag har alltid hittat på egna rörelser när man ska göra pullups. Det har blivit armhävningar, biceps curl, dips… Nånting för överkroppen helt enkelt. I programmet finns även möjligheten att i stället för pullups göra drag med gummiband. Eftersom jag inte haft det heller, har det som sagt blivit egna övningar. Jag efterlyste ju TRX band till julen och tomten levererade. Idag var det dags för första passet. Jag har gjort videon så många gånger att jag nästan kan den utantill. Det räcker med att jag har den på i bakgrunden och jag kan koncentrera mig bara på övningarna. Jag behöver inte titta upp, utan kan allt, ord för ord, rörelse för rörelse.

trx band

Eftersom det var första gången jag testade TRX banden idag, var jag lite osäker på hur jag skulle göra. Det blir ju inte direkt pullups med dem heller, men i alla fall en mer liknande rörelse än säg biceps curl. Jag tror att jag måste kolla lite videon på youtube och lära mig grunderna och basövningar. Jag tror nämligen att jag kommer att gilla banden. De verkar mångsidiga och det jag gjorde idag kändes nog i armarna. Eller i dag kändes allt snarare. Jag gissar på träningsvärk imorgon…

  Gilla

2 kommentarer

  1. Har du testat Lofsans pass för ben med TRX?

    https://www.youtube.com/watch?v=zoQCkGV9uJ0

    DET ÄR GRYMT!

    • hopihopi

      3 januari, 2018 at 20:38

      Det var det första som kom upp när jag sökte på youtube 🙂 Jag ska testa det till näst tror jag. Jag brukar gilla Lofsans pass, jag har gjort hennes benpass tidigare och det är också riktigt bra. Ben x 500 tror jag det kallas, eller liknande. Fem övningar (utan vikt) och så gör man 40-30-20-10. Jösses vad det bränner dagen efter

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.

*

© 2018 Hopihopi

Tema av Anders NorenUpp ↑