Nu är det slut på vilan och den lugnare träningsveckan. Nu är det igen en normal träningsvecka som gäller. De kommande två veckorna är planen att träna mer och hårdare, eftersom resan närmar sig. Jag kommer nog att ta med träningskläder till resan också, men jag gissar att det kommer att bli lugna pass. Morgonjogg på stranden, inte långpass och inte styrketräning. Därför vill jag passa på nu. Pressa kroppen lite mer och sedan igen ta en lugnare träningsvecka.

Träningsplaner vecka 12

Måndag: yoga
Tisdag: styrketräning eller löpning
Onsdag: vila
Torsdag: löpning eller styrketräning
Fredag: löpning
Lördag: vila
Söndag: löpning

träningsplaner vecka 12

Jag siktar på att springa tre gånger den här veckan. Ett längre pass på söndagen och två kortare pass under veckan. På fredagen vill jag springa efter jobbet för att inleda helgen på bästa möjliga sätt, men den tredje dagen är ännu oklar. Det skulle passa bättre att springa på tisdagen, för att inte behöva springa två dagar i rad. Men tisdagen är knepigare med tanke på jobbet och hur jag har tid. Jag får helt enkelt se hur jag gör. Vad som passar bäst.

Styrketräningen kommer jag att göra den dagen jag inte springer. Planen är att fortsätta som jag gjort tidigare. Mycket fokus på ben och på core. Med vikter den här gången. Jag tycker om att känna mig stark och jag gör det oftast med vikter. Vad som är tunga vikter är förstås upp till en själv, men för mig, är det tunga vikter. Jag kan ha tyngre vikter igen och har inte längre vad jag klassar som babyvikter.

Idag blir det yoga på kvällen efter jobbet. Med Adriene förstås. Dag 17 av Dedicate står på schemat. Kanske sju minuter av meditation är precis vad jag behöver efter en lång dag på jobbet. Att kunna landa och hitta lugnet inför kvällen och natten. Eller så är jag så uppe i varv efter jobbet att det blir svårt att koncentrera sig…

Vad är dina planer för veckan?

1