Det var länge sedan jag gjorde upp träningsplaner för veckan, åtminstone inte några som jag skrivit ut här på bloggen. För det mesta brukar jag nog ha någon form av plan i huvudet, men inte vilket pass jag ska göra på vilken dag. Nu är det februari och dags för mig att steppa upp träningen. Jag har kommit igång med träningen och kan börja träna mer efter en plan. Få till mer strukturerade pass och inte gå så mycket enligt känsla. För let’s face it, när vill man faktiskt springa intervaller?!

Det här är min plan för veckan:

Måndag: yoga, check på det
Tisdag: styrketräning, fokus ben och bål med hjälp av TRX
Onsdag: vila
Torsdag: löpning
Fredag: löpning
Lördag: vila
Söndag: löpning, lite snabbare tempo

min plan för vecka 6

Torsdagen och fredagens löppass är lite öppna ännu. Planen är att någondera dagen springa ett långpass och den andra dagen en vanlig distansrunda. Jag vill inte helt låsa mig vid planen, utan lämna öppet för känslan i kroppen, vädret osv. Långpasset siktar jag på att bli 12 kilometer, eftersom milen är avklarad två gånger nu. Jag vill öka på längden en aning igen. Söndagens snabbare pass är inte intervaller, men mer ett pass att pusha kroppen. Jag vill få till en större variation i min löpning. Inte springa alla pass ungefär lika långt i ungefär samma tempo. Utan ett pass som är helt klart längre, men långsammare tempo, och ett som klart går i snabbare tempo än de övriga.

Ungefär så tänker jag mig. Vad tror ni om planen?

 

Dela gärna