Jag tycker att det fungerar bra för mig att göra upp en veckoplanering. Vad ska jag träna och på vilken dag. Vad vill jag uppnå den här veckan? Ska jag fokusera på löpning, på styrketräningen eller på yogan. Eller jobbar jag så mycket att det är svårt att få till träningen och att det istället blir en lugnare vecka.

Den här veckan borde jag inte ha något som påverkar träningen, utan jag kan träna som jag vill och det jag känner för. Just nu är jag inne i ett bra träningsflow. Jag hoppas det håller i sig och att inget oförutsägbart händer. På onsdagen ska jag och vaccineras inför vår kommande resa, men jag tror inte att det kommer att påverka mig. Fast vänta nu, sist som jag blev vaccinerad, gick min träningsplan helt åt skogen…

Veckoplanering för vecka 10

Måndag: vila
Tisdag: löpning, långpass
Onsdag: styrketräning
Torsdag: vila/yoga
Fredag: löpning
Lördag: vila
Söndag: valfritt

veckoplanering vecka 10

Imorgon är jag ledig och har planerat att springa veckans långpass. Sist blev det 15 kilometer och jag siktar på att springa omkring samma distans. Nice and easy, ingen stress eller press. Ut och njuta i solen. Blir det ett kortare pass är det okej det med.

På onsdagen var det då dags för den där sprutan, men det är först på eftermiddagen. Eftersom jag är ledig då också, hinner jag träna styrka innan vaccinationen. Skiter det sig helt, har jag i alla fall gjort mina två viktigaste pass för veckan. Långpasset och styrketräningen.

Träningen efter onsdagen är lite öppen ännu, det beror helt på hur vaccinet påverkar mig. Jag tror väl inte egentligen att det kommer att påverka mig, men man vet aldrig. Senast på fredagen räknar jag med att kunna träna igen. Då vill jag gärna springa igen, eftersom jag kan göra det på dagen innan jobbet.

Lördagen kommer jag att vara på jobbet hela dagen och söndagen är en valfri träningsdag. Kanske jag vill springa, kanske mer styrketräning. Kanske det inte blev någon yoga på torsdagen för jag hade ont i armen efter sprutan. Eller så känner jag inte för att träna och tar en vilodag.

 

0