Sammanfattning vecka 12

Jag har varit dålig på att skriva sammanfattningar om min träning den senaste tiden. Jag har sammanfattat hela månader, men inte vecka för vecka. Här är i alla fall en sammanfattning av vecka 12.

Måndag: långpass löpning, 11,75 km
Tisdag: vila
Onsdag: yoga
Torsdag: styrketräning
Fredag: löpning, snabbare tempo 6,8 km
Lördag: vila
Söndag: löpning 8 km

vecka 12

Den här veckan blev det mycket fokus på löpning precis som jag ville ha det. Skönt att få till ett långpass igen och att det inte var något problem med det. Kroppen svarade som jag ville och allting flöt på bra. Det var en bra start på veckan och att bygga vidare på. Nu kan jag öka längden på långpassen igen och närma mig de längder jag vill springa på. Den här veckan ville jag även testa på att springa lite fortare igen. Jag vill börja springa intervaller snart och för att mjukstarta kroppen blev det ett form av tempopass på fredagen. Farten finns gömd i kroppen och kommer säkert fram när jag kan trycka på mer i löpningen. När vägarna blir torra och isfria med andra ord.

Dagens löpning blev ett lugnt pass på 8 kilometer. Inget krav på tempot eller kilometermängd, utan bara ut och njuta av solen. Idag var första dagen som det kändes riktigt varmt när jag sprang. Inte varmt som i shorts och t-shirt, men varmt som i behöver inte buff, underställ, varm jacka, tröja, mössa, vantar och hela faderullan i klädväg. Totalt blev det strax över 26,5 kilometer löpning den här veckan och det är jag nöjd över. Betydligt fler kilometer än det blivit de två senaste veckorna.

Veckan bjöd även på mitt vanliga styrketräningspass plus att jag stod på händer för första gången. Det är kul att lära sig nya saker och handstående känns som något jag vill lära mig ordentligt. Vad ska jag göra med den kunskapen? Inget egentligen, men det passar bra till instagram 😉

Vecka 12 blev en bra träningsvecka och jag tänker fortsätta i samma stil. Öka på längden på långpasset. Springa ett snabbare pass i veckan och ett vanligt distanspass enligt dagsform. Inte skippa styrketräningen och inte heller yogan. Knalla vidare och hoppas att våren och värmen är här för att stanna.

 

0

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *