En vecka kvar nu. Eller egentligen mindre, för nästa vecka den här tiden har jag kommit i mål för länge sen. Idag sprang jag mitt sista ”långpass”, en timme. Idag blev det samtidigt ett test av mina nya hörlurar. Nästa vecka ska jag ännu springa ett kort pass med några fartökningar. Sedan är träningsprogrammet klappat och klart.

Jag brukar inte springa med musik, kanske främst för att jag inte har hörlurar som hålls i öronen 🙂 Jag köpte nya, billiga, bara för att ha på maraton. Tappar jag dem, eller blir irriterad på dem och väljer att slänga dem, spelar det inte så stor roll. För de var billiga. Men jag tror faktiskt att dessa kommer att funka. De hölls i öronen hela passet utan att jag alls behövde justera dem.
Jag kommer åtminstone att ta med dem. Jag kommer inte att springa hela maraton med dem, men jag vill ha dem som backup. För att få en boost i löpningen under andra halvan av loppet, när jag redan börjar vara trött. Istället för att fokusera på hur trött jag är, kan jag lyssna på bra musik. Jag funderar till och med på att skaffa Spotify Premium bara för maraton. För att slippa reklam.
Jag tror jag börjar vara redo att springa nu. Test av hörlurar, check. Träningsprogrammet fem före gjort. Restaurang bokad. Kläder tvättade. Chokladnötter köpta. Nu ska jag typ ännu lacka naglar och äta och ladda upp. Sen är det bara att springa. Håll en tumme för mig va!
2















